mandag 18. mars 2013

Sjørøverfest!

I helgen feiret vi tvillingene sin 4 års dag og det var to meget fornøyde gutter etter festen. Vi kjørte litt sjørøver tema, da guttene er i den perioden hvor "Jake og sjørøverne på Drømmeøya" er DET kuleste på tv. Så vi hadde fullt Jake utstyr på servietter, hjemmelagede lys av deres mor, asjetter og en PINJATA!!!! Guttene elsket det. Den er bestilt fra UK, siden der var det litt hyggelige priser, enn hjemme i Norge.

Å jeg skulle jo ha med kake, og jeg er ikke akkurat noen kokk, og hvertfall ingen baker. Men sjørøverkake skulle jeg lage. Så da var det frem med kreativiteten, bilder og litt flaks. Nick ønsket seg også marsipanroser, så jeg har også laget dette for første gang. Lov og skryte litt av meg selv da :o) Kaken er langpanne sjokoladekake, kjølnet på rist, og skjært ut formen for hånd. Masse sjokoladeglasur som lim og litt pynt. Seilene og flaggene hjalp min gode venninne Linda til med og resultatet ble rimelig perfekt og jeg må si det selv. Nyt bilder!


Her er rotekoppen i full gang på kjøkkenet.


Til rosene delte jeg marsipanen i to, la i plastposer og helte oppi konditorfarge. Knar den godt slik at den tar til seg fargen. 

Presser ut små sirkler, klemmer de tynne ytterst og ruller sammen.


Bruker 3-5 sirkler på hver, legger rundt og i mellom før jeg klemmer sammen.


Bladene har jeg skjært ut for hånd. 


Linda i full gang med flagg og seil.


Her er det ferdige resultatet, hvor det er sukkerspinn som hav.



Å ingen skute uten kanon!


Pinjata bestilt fra Party Ark


Må fylles med masse snop til masse barn :)


Som Mr.Handy til slutt måtte slå ned etter at barne ble slitne. Jammen valuta for pengene. Ca 20 min fra start til den falt ned. Alt i alt en god bursdag.

God mandag kveld til alle lesere.

Klem
Mai-Kristin






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar