torsdag 13. juni 2013

Sommer kommer, sommer kommer... Eller?

Ja da var sommeren her, med regn og ikke akkurat varme sommernetter. Når snøen ble borte så fikk vi øye på alt som står igjen i uteområdet. Men vi går på med godt mot. Garasjeportene er ferdige, gresset er sådd så får bare håpe frøene ikke drukner ;) Det gjennstår litt på garasjen før pappa kommer og skal lage mur for oss.

Jeg har hatt mitt eget lille "palleprosjekt", med litt hjelp av Mr.Handy. Siden mange har rotting møbler, ville jeg ha noe annet og gjerne noe røft, så jeg har laget pallesofa med masse puter og pledd. Malt i en farge som heter Kitt. Puter og pledd kommer fra Kidd og Åhlens. Madrasser var noe vi hadde liggende. Inspirasjonen har jeg fått fra flere nettsider. Blant annet Tips og Inspirasjon til hjemmet på facebook. Og det beste av alt er at det hele var gjort på en dag :)


Europaller hentet på Byggmakker Lillehammer


Ready to paint. Må innrømme at jeg var litt lat og malte bare det som er synlig :)


6 paller ble brukt og 2 madrasser, hvorav den ene måtte tilpasses. Mr.Handy er på saken ;)



Ferdig resultat. Den grønne og røde potten er twinsa sine med erterblomster i. Store krokken i hjørnet er arvegods etter min fantastiske farmor. Bordet er en gammel glassplate og malte betongblokker som ben.


The Pink Corner. Bildet er malt av en bekjent. Å hengestolen fra Åhlens, til bare 349, er super å nyte solnedganger fra. Minner fra Mexico hvor vi hadde en slik på balkongen :)


Krydderhylle på veggen er en halv pall, malt i sammefarge som betongblokker. Dette er fargen fra garasjeportene og inngangsdøren. Deilige krydderlukter som timian, persille, basilikum og gressløk.


Foran døren nede har vi kjøpt et fransk café sett på Plantasjen til 499,- Fargen er helt herlig og lyser opp en grå sommerdag, som i dag.

Klem
Mai-Kristin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar