søndag 7. oktober 2012

Serie 7

Mine, eller våre kjære Arne Jacobsen syv´ere er på plass :) Forrige lørdag fant jeg en anonnse på Finn og snakket med en hyggelig jente som hadde noen orginale stoler. Fra 1989, Fritz Hansen produsert i en marineblå farge med stoff i sete og rygg. De er relativt pent brukt, bare litt flekking på hakk og riper så er de så gode som nye. De er jo bar utrolig gode å sitte på. Det er ikke for ingen ting at denne stolen fortsetter troner ganske høyt opp på tidløs design.

 Første stol ble designet av Arne Jacobsen og produsert også da av Fritz Hansen i 1955! Så nå har vi da 12 stkykker. Kjøpte åtte nå, og har jo fire fra før. Så det passer bra, da vi har planer om å få laget av 3 meter langt spisestue bord (noe den flinke pappaen min og hans gode nabo tar seg av). OG sist, men ikke minst en stor takk til min kjære Linda som hentet stoler og bragte dem hjem til meg fra Oslo :o)

God søndag kveld.



8 stk stoler i hus.


Fine i overgang mellom rygg og sete. Formpresset av ett stk finérplate.



Original feste kopp over festet av bena. 


Nydelig!

Klem
Mai-Kristin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar