fredag 24. august 2012

Fredag og herlige minner fra Riga!

Forsetter litt på Riga feberen min, da jeg sitter igjen med masse gode opplevelse og minner med Mr. Handy. Riga er en fantastisk by, med masse flott arkitektur og bygninger. Gamle byen er virkelig verdt og oppleve. Utelivet er ganske hektisk, med barer i alle fasonger og varianter. Og for ikke å snakke om maten! Har nå vært i Riga tre ganger, og aldri opplevd å få noe dårlig mat. De har fantastisk råvarer av vilt, kjøtt, fisk og grønnsaker. Anbefaler alle å reise en langweekend til denne flotte byen. Fly billetter tur/retur med airbaltic får du helt ned i 350,- pr pers. Å det er billig og leve der nede. Masse deilig spa, vi hadde tilsammen 7 massasje behandlinger av ymse slag, og dette inkluderer leie av miniannlegg med boblebad, tre typer badstu, champagne, for den nette sum 1600,- norske kroner. Disse er veldig seriøse og er dyktige, tredje gange vi bruker dem. Les mer om Aqua Villa HER Det er forøvrig mye bra shopping i denne byen også :)


Kos dere med bilder, jeg skal slappe av etter ei "hard"uke nå, med vin, lasagne og So You Think You Can Dance på tv. (Noe jeg elsker å se på, da jeg er gammel danser selv ;)


Rigas Champagne, som er veldig god, nesten like god som ordentlig fra Frankrike.


Bilder fra Vincents, hvor vi før forrett får servert en skål med spisbar jord og mini grønnsaker, som faktisk var veldig godt, selv om skepsisen var tilstede fra start.

Dette er en restaurant i michelin klassen og yter ekstremt god service, samtidig som du kan føle deg avslappet og laidback, noe som er viktig for oss. De serverer mellomretter mellom alle vanlige retter. Jeg har ikke bilder av alle, da folk etterhvert begynte å se rart på meg. De er også dyktige på langtidsmørnet biff og villand.

Ny rett før forrett. Dette er hjemmelaget potetmos med hvite trøffler og mandelolje, og tre karamelliserte kantareller på toppen, da dette er en av høstens godbiter. Alt på denne restauranten går på råvarer etter årstiden. Jummy!


Kanatrellsuppe til forrett på meg...


Caprese på Mr.Handy, noe som er hans favoritt. 


Stekt andebryst, med rørte tyttebær, rødvinssaus, rot-grønnsaker og linser. Fantastisk.

Utsikten fra rommet vårt! Spiret vi ser hører til Johanneskirken.

Denne arkitekturen finner du overalt, og siden jeg er litt mer enn middels interessert ser jeg mer opp, enn ned på gaten, så bra at Mr.Handy passer på så jeg ikke blir overkjørt osv, noe som faktisk har vært på nippet en del ganger ;)


God fredag ønskes fra meg, her med lokal cider ved navn "Kiss"på en av byens mange barer.

Klem
Mai-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar