torsdag 9. august 2012

Ja etter en knall seier i semifinale for kvinner håndfall avslutter dette nok en bra dag. Gravingen går over all forventning. Vi var veldig spente på om vi måtte sprenge da tomta ligger oppe på en fjell knaus. Det er en ca 3 meter høy 15 meter lang bergvegg som ligger langs hele tomten. Dette gjør at vi har valgt en løsning med bilheis!!!! Tomten har vært tilgjengelig for salg siden 1990, men med tanke på at den er litt kronglete å bygge på har ingen funnet en løsning, før vi kom. Passe gale? Ja, men det er bare bra.

                        Bilheisen kommer fra Kina, og selv om det ikke er brukt så veldig mye her til lands, er det brukt i Amsterdam og det samme i parkeringshus i blant annet New York og ellers i USA som er bilens land. Syns det var litt skummelt da jeg først opplevde en bilheis i USA, men det er egentlig ganske kult også. Tror vi er de eneste i Lillehammer som har sånn privat. Ellers blir stilen i interiøret også ganske stilrent og til dels minimalistisk, men med farger blant annet på møbler og andre detaljer. Vi var i Paris for litt siden (kan lage et eget innlegg på dette om tips og fantastiske gjøremål i denne nydelige byen) og på Museé De Louvre så vi noen trykk av en spennende kunstner med navn Philippe Matine (sjekk ut websiden hans her: http://www.philippematine.com/ ) Dette er fotografier som blir bearbeidet til trykk og overdrevene farger og detaljer. Litt inspirert av Roy Lichtenstein. Dette er bilder vi vurderer og ha i huset, 

                      Jeg skal få lagt ut flere tegninger av huset, men MR.Handy har vært på jobb på vestlandet å har med seg PC, og tegningene ligger ikke på min mac. Men jeg har bilder av gravingen hittil. Mye tekst denne gangen, men flere bilder av inspirasjon kommer senere. Hvis noen har tips til bra nettsteder å herlige funn av for eksempel designmøbler, sier jeg; Ja takk





Nærbilde av gravemaskinen.
Firma fra Gausdal, Birger Olstad som står bak jobben.


                                       Pigget seg veg opp på tomta, og hvor heisen skal stå!

     
                                    Der ser dere tydelig den bergknausen som tomta ligger på.





Litt kjedelig å bare se bilder av gravemaskiner, jeg ser den, men lover at det nå etterhvert blir mange andre spennende bilder også. Jeg må bare lære meg denne "blogggreia" med finesser osv litt bedre. Men alt til sin tid er det vel et ordtak som sier. Å med dette ønsker jeg dere en herlig kveld videre.


Klem
Mai-Kristin
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar