tirsdag 14. august 2012

Sommerdag og veddemål.

Ja, nå er det en stund siden siste blogginnlegg og grunnen til det er mine ekstra "fridager". Søndag var en herlig sommerdag og Mr.Handy, tvillingene, mine foreldre og meg tilbrakte formiddagen ved Mjøsa i deilig sol og pappas båt. Vi badet og koste oss alle sammen, og det var da Mr.Handy fikk den smarte ideén med å vedde mot meg på at jeg ikke turte å prøve vannski. Å jeg er ikke kjent for å være pyse og har konkurranseinstinktet i orden. Kanskje litt vel mye til tider, og så fort jeg hørte at min fordel kunne være nok et par sko kunne jeg ikke si nei. Men som den kløna jeg er så gikk det ikke helt som det skulle til slutt å jeg lettere sagt moset armen min og ble sykemeldt noen dager! Ellers har helgen vært bra med OL gull til verdens beste jenter!


           På tomta går alt som det skal, ringmur kommer fredag denne uken og klar til støping neste uke og i mellomtiden bærer det til fabrikken vi får ferdig elementene fra.


Mr.Handy på gravemaskina, omtrent den høyden gulvet på 2 etasjen vår blir.


Meg med armen i fatle som skuer oppover, jeg fikk ikke lov til å klarte på maskina for å si det sånn!




                       Men det blir litt kjedelig å bare se gravemaskin bilder. Så jeg vil gjerne vise dere noe annet vi har laget i leiligheten vi bor nå, og det er Slottet til tvillingprinsene.  Her har Mr.Handy saget og snekret sammen etter vi tegnet en grov skisse. Heldig som har en så flott mann som er kreativ og liker og drive med slike ting. 




Her er selve "skallet"til slottet eller borgen. Du går inn gjennom porten og opp trappen og ut
til hver sin seng. Det er brukt vanlig finér plater ca 12mm og saget ut for hånd med vanlig stikksag. 


Malerjobben tok like lang tid om ikke lenger enn selve monteringen og den sto jeg for. Kommoden er plassert under den ene sengen og får montert dør foran slik at den er skjult og gir et ryddigere uttrykk.


Mye male jobb her, først grunning, deretter grått 2 strøk. Det er farge NSC S2500-N som er brukt i bunn og bare blandet i sort for å få den mørkegrå. Dette er lady vannbasert, matt.


Slik ble det ferdige resultatet og gjett om det var to små som ble meget fornøyde. Ikke alle som kan skilte med eget slott på rommet sitt. Så planen for det nye huset er å flytte med delen med tårnet og den tette med dører til det nye rommet deres, da kun brukt som lekeslott, siden de får nye flotte senger. Stigen man klatrer opp er inne og i "2 etasje" hvor det er teppe på gulvet og en nydelig turkis farge på innerveggene. Det er mye jobb bak denne så derfor velger vi og flytte deler av den med oss, om ingen vil ha den slik den står da eventuelt? Hvis, bare meld deres interesse til meg på mrydjord@gmail.com


Og med dette ønsker jeg dere alle en flott sommerkveld videre.

Klem
Mai-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar