torsdag 30. august 2012

Stormskritt!

I dag er dagen de har begynt å produsere vårt hus på EHI, for mandag 10 september så braker det løs. Denne uken har vi fått satt opp ringmur som vil bli støpt ferdig i morgen. Eller det vil si, at Mr.Handy og min kjære pappa har satt opp, det er ikke akkurat jentearbeid ;) Så helgen vil gå med til å legge plast, isolasjon, plastduk og varmekabler før gulvet støpes over helgen. En ringmur er selve rammen rundt huset vårt, så nå kan jeg stå i rommet hvor skoveggen min blir, og kan se utover fra der badekaret blir. Artig og få litt mer følelsen av hvordan størrelseforholdet blir :)

I går hadde vi besøk av vår kjære latviske venn og hans medhjelper så det ble god mat laget i heimen med litt godt drikke og hyggelig samvær, og siste innspurt på detaljer før de begynte produksjonen i dag. Det nærmer seg veldig og vi ligger godt i rute i henhold til tidsskjema.

Bilder av ringmur kommer under, og jeg lover at i løpet av helga skal jeg få lagt ut planen på huset, samt noe inspirasjon og valg av møbler hittil. Slik at det ikke bare blir gravemaskin, og "kjedelige" tomtebilder!

Muren vi får i front av huset.

Ferdig lagt dekke med rørleggerarbeid og klar for plast og issolasjon.

Den dagen det regnet som værst var når pappa og Mr.Handy satte opp ringmuren, men finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær er det jo noe som heter :)

Issolasjon, måleverktøy, pukk osv, osv,osv

Liten detalj av hvordan ringmuren er, det er rett og slett bare isopor, som settes opp som omriss til huset. Inne i disse er det armeringsjern, som stiver av og gjør det solid.

Kikkerten for å sikte inn slik at det blir rett, og riktig lengder.

Og med dette ønsker jeg dere en god torsdag kveld.

Klem
Mai-Kristin



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar